blank

LOL 5.13 Yama Notları

 League of Legends 5.13 resmi yama notları açıklandı !

Oyun Sistemleri

Ölüm Özeti

Ölüm Özeti öldüğünüzde artık daha tutarlı ve işlevli ölüm detayları ile sizi bilgilendiriyor.

Ölüm özeti ekranının bir takım sıkıntıları olduğunu biliyorduk. Bu yamayla beraber bunların bir kısmını çözdük. Bütün teknik detayları tek tek anlatmanın alemi yok, kısaca özet geçelim: Önceliği şampiyon yetenekleriyle ilgili bilgilendirmelere verdik. Artık takım savaşında can verdiğinizde takım arkadaşınızın Sıçra sihirdar büyüsüyle 8 gerçek hasar verdiği bilgisi yerine neden ve nasıl öldüğünüze dair daha makul detaylar göreceksiniz. Tabii bu sizin işinize ne kadar yarar bilemiyoruz, sonuçta iyi LoL’cüler o ölüm özeti ekranını hiç görmez. Zira onlar asla ama asla ölmez.

DİRİLT 12 HASAR VERDİ Ölüm Özeti’nde görülen bir dizi hatadan, özellikle de şampiyon yeteneklerinden gelen hasarla ilgili olanları giderildi

Yeniden Kodlanan Beceri Atışları

Düz hat üzerinde kullanılan beceri atışlarının yeniden kodlanması, ikinci ve son sayısı ile tekrar karşınızda. Geçen yamada bahsettiğimiz düzeltmeler devreye girmiş bulunuyor. Kaputun altında yapılan kod temizliği ve bakım işlemleri hakkında detaylı bilgilendirme için 5.12 Yama Notları’ndaki açıklamalarımıza bakabilirsiniz. Her şey yolunda giderse yeni sistemi tüm bölgelerde devreye sokacağımızı söylemiştik, her şey yolunda gitti ve biz de tüm bölgelerde devreye sokuyoruz.

TÜM BÖLGELERDE DEVREYE GİRDİ, DEMEDİ DEMEYİN SONRA Devrede değil ? Devrede

Yavaşlatma Yükleri

Yavaşlatma etkileri artık birikmiyor. Üst üste gelen yavaşlatma etkileri olması halinde, en güçlü yavaşlatma etkisi geçerli olup diğerlerinin herhangi bir etkisi olmayacak.

Önceki dönemde yavaşlatma etkilerinin birikmesi konusunda öyle sonuçlar ortaya çıkıyordu ki, bunları rahatlıkla kuantum fiziği ile karşılaştırıp, kuantum fiziğini tercih etmek mümkün olabiliyordu. Ayrıca üst üste birikmekte olan bu yavaşlatmaların altında kalan nispeten kırılgan rollerin (merhaba nişancılar!) de bu acısına son vermek istedik. Yine yavaşlatma mantığını daha temiz ve anlaşılır hale getirerek gelecekte de bununla ilgili çalışmalarımızın önünü açmış olduk.

YAVAŞLATMA ETKİSİ YÜK BİRİKTİRME KURALLARI İlk yavaşlatma etkisinden sonra yapılan yavaşlatmalar %50 etkili olur ? Yalnızca içlerinde en güçlü etkiye sahip olan yavaşlatma uygulanır

Şampiyonlar

blank

Tahm Kench

Nehrin Kralı Tahm Kench, 5.13 Yaması yayınlandıktan kısa bir süre sonra çıkacak!

Tahm Kench hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.


 

blank

Ekko

Bu yamada öyle kapsamlı bir değişiklik olmadı. 5.12’de yaptıklarımız üzerinde bir miktar oynadık, Ekko oynayan herkesin kendi tarzını yansıtabilmesini istiyoruz.

Genel

SAKLA SAMANI GELİR ZAMANI Ekko’nun saldırı animasyon aralığında iyileştirme yapıldı
ŞEFİN TAVSİYESİ Önerilen Eşyalar güncellendi

blank

Jayce

R yeteneği ilave etkileri uygun seviyelerde kazandırıyor.

Jayce’in ilave etkilerine arzu edilenden daha önce kavuştuğunu fark ettik. Ultisinin avantajlarını kullanmasında bir sıkıntı yok, rakiplerine ayak uydursun yeter.

blankR – Merkür Topu/Çekici

N’OLDU KURUDUN KALDIN? Jayce’in R yeteneğinin ilave etkilerine 6/11/16 yerine 5/10/15 seviyelerinde kavuşmasına neden olan bir hata giderildi

blank

Kalista

Normal saldırılar daha az hasar veriyor. Taban Saldırı Gücü ve büyüme oranı arttı. Atılma esnasında artık Q kullanılamıyor.

Kalista?nın, rakiplerini oyunun başından sonuna kadar tedirgin eden bir güç eğrisi var. İlk seviyeden itibaren başlayan koridor hakimiyeti, Kanasusamış alındıktan sonra çok daha ciddi boyutlara varmakta ve bu dakikadan sonra asla arkasına bakmayan bir şampiyon olmasını sağlamakta. Ayrıca Q yeteneğinden sağladığı manevra kabiliyetinin rakipleri için son derece can sıkıcı olduğuna şahit olmaktayız.

Genel

NORMAL SALDIRI ORANI 1,0 toplam saldırı gücü ? 0,9 toplam saldırı gücü
TABAN SALDIRI GÜCÜ 53,5 ? 57
TABAN SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI 3,5 3,25 ? 3,5

blankQ – Delici

Kaldırıldı HEMEN ATLAMA ÖYLE Artık atılma esnasında kullanılamıyor

blank

Kayle

E yeteneği normal saldırılarda aktifinin verdiği büyü hasarının yarısını pasif olarak veriyor. E’nin YG oranı bir miktar arttı.

Sürekli hasara sahip olan farklı bir seçenek mi bakmıştınız? Uzun süreden beri yedekte bekleyen bir şampiyonu önersek? Hem de artık vurduğu yerde güller açacak. Konuyu biraz daha açacak olursak: Geçmişte Kayle?ın neden tercih edildiğini düşünmek gerekiyor. Aradan çıkarma kompozisyonlarının ağırlıklı olduğu dönemde Kayle, ultisi sayesinde takımlar için son derece önemli bir alternatif sunuyordu. Peki meta bugün ne halde? Dakikalarca süren savaşlar, aradan çıkarmayı bırakın neredeyse kimsenin ölmemesi ile sonuçlanan mücadeleler. Peki böyle bir durumda neden Kayle tercih edilsin? İşte bu sorunun cevabına bir katkıda bulunmak istedik.

blankE – Haklı Öfke

Yeni ÖFKEM VAR ÇOK ÖFKEM VAR Kayle’ın normal saldırıları pasif olarak, isabet halinde 10/15/20/25/30 (+0,15 yetenek gücü) büyü hasarı verir
ORANI 0,25 yetenek gücü ? 0,3 yetenek gücü

blank

Kennen

Ninja yordle’ın yetenekleri kısa devre yapmış, düzeltmek şart oldu.

blank Pasif – Fırtına İşareti

GİDERİLEN HATA Sersemletme süresi aslen 1,25 saniyeyken metin ipucunda 1 saniye olarak gözükmesine neden olan bir hata giderildi

blankW – Elektrik Dalgası

GİDERİLEN HATA Elektrik Dalgası’nın bazı durumlarda Yıldırım Yağmuru içindeki rakiplere Fırtına İşareti uygulamamasına neden olan bir hata giderildi

blank

Nautilus

E’nin hasarı azaldı.

Destek Nautilusların koridor döneminde rakipleriyle yaptığı takaslardan oldukça avantajlı çıktıklarını gözlemledik. Özellikle ormancı halini çok fazla etkilemeyecek şekilde (Yanardöver sağ olsun!) bir değişiklik yaptık.

blank E – Gelgit

İLK DALGA HASARI 60/100/140/180/220 ? 60/95/130/165/200
AZAMİ HASAR 90/150/210/270/330 ? 90/142,5/195/247,5/300

blank

Rek’Sai

W’nun savurma etki alanı azaldı.

Oyunun başlarında tüm koridorlara kabuslar gördüren ormancı bir şampiyon için takım savaşı kabiliyetinin biraz üst düzey olduğunu düşünüyoruz. Zaten erken safhada sizi yerle bir ettikten sonra bir de bu savaşlar sırasında ayaklarınızın bir türlü yere basamamasına sebep oluyorsa, işte orada bir dur demek lazım. W yeteneğinin etki alanının küçülmesi en azından karşı oyun kabiliyetini arttıracaktır.

blank W – Yüzeye Çık

HAVAYA SAVURMA ALANI 200 ? 160

blank

Singed

Singed’in Büyü Direnci artık seviyeyle birlikte artış gösteriyor. E’nin yere sabitleme süresi Kuvvetli Zamk içine doğru fırlatılan hedeflerde arttı. Oyundaki en kuvvetli kahkahanın sahibi artık kendisi.

Seviye başına büyü direnci kazanmayan nadir şampiyonlardan Singed?in bu unvanını elinden alıyoruz ve kendisinin bu konuda pek de mutsuz olduğunu söyleyemeyiz. Ayrıca E yeteneğinin seviye atlatılmasının bir anlamı olmasını istedik ve artık W yeteneğinin içine savrulan hedefler seviyeye göre daha fazla mıhlanacaklar. Ayrıca tüm zamanların en büyük güçlendirmesi ile karşınızdayız: Singed bir hedefi tutup savurduğunda otomatik olarak gülecek!

Genel

TABAN BÜYÜ DİRENCİ 30 ? 32,1
BÜYÜ DİRENCİ BÜYÜME ORANI 0 ? 1,25

blank E – Tut Savur

SABİTLEME SÜRESİ tüm kademelerde 1 sanİye ? 1/1,25/1,5/1,5/2 saniye
GÜLEN ADAM Singed bir rakibi tutup fırlatırsa kahkahayı basıyor

blank

Skarner

Oyunda görülen bazı tuhaf durumlarda Skarner’ın kuleleri sersemlettiği oluyordu. Hayırdır, Ohmyıkıcı mı sandın kendini Skarner? Akrepsin sen, akrep. Kendine gel.

blank Pasif – Kristal İğne

GİDERİLEN HATA Pasifin, ilk hedefe yapılan otomatik saldırı iptal edildiğinde kulelerin üstünde etkili olmasına son verildi

blank

Syndra

Zayıflara Acıma’nın diğer büyü ve şampiyon yetenekleri ile etkileşiminde ortaya çıkan tonla hata giderildi.

Eğri oturup doğru konuşalım: Syndra?yı dengelemek için yaptığımız çalışmalar sırasında aslında birçok oyuncumuz için sıkıntılı bir süreç başlatmıştık. O günden bugüne oluşan hataların çözülmesi için gece gündüz çalışıyoruz ve bu yamada ince eleyip sık dokuduk.

blank E – Zayıflara Acıma

BİZE AYRILAN KÜRENİN SONUNA GELDİK Zayıflara Acıma’dan çıkan Karanlık Küreler artık Yasuo’nun W – Rüzgâr Duvarı ve Braum’un W – Kapı Gibi kalkanlarıyla karşılaşınca yok olmak yerine temas noktasında duruyor
KAÇIN BENDEN Zayıflara Acıma’nın geriye savurma ve sersemletme etkilerinin isabet alan birimlerde bazen çalışmamasına neden olan bir sürü hata giderildi
SYNDRA DUR ZATEN ORTALIK KARIŞIK Zayıflara Acıma’nın bazı durumlarda Güç Patlaması için hazırlanan Karanlık Küreleri atmasına neden olan bir hata giderildi
TAM DA OLMANI İSTEDİĞİM YERDESİN Karanlık Küreler tarafından sersemletilen birimler artık geriye savrulmuyor

blank R – Güç Patlaması

KÜRESEL SEKTİRME Yasuo’nun W – Rüzgâr Duvarı ve Braum’un W – Kapı Gibi kalkanlarıyla engellenen Karanlık Küreler çarpınca yok olmak yerine sekiyor

blank

Thresh

Thresh ile takım arkadaşlarının Madlife tarzı hamleler sergilemek üzere daha etkin işbirliği yapmasına yardımcı olacak ufak bir değişiklik yaptık. Çünkü Takım Çalışması OP!

blank Pasif – Felaket

RUHLUĞUN DA BİR SINIRI VAR Ruhların imkansız mesafelerden Thresh’e kadar uçmasına neden olan bir hata giderildi
YAMPİRİ RUH Yampiri Yengeç’in de artık ölünce ruhu çıkıyor

blank W – Karanlık Geçiş

TEMASSIZLIK VARDI Thresh, Ölüm Cezası hedefine doğru yol almaktayken fenerinin ortadan kaybolmasına neden olan bir hata giderildi

blank

Veigar

Veigar gerçekten kötü kalpli birisi. Biz olsak gülüp geçmezdik.

Veigar?ın ultisinin sahip olduğu yıkıcı gücün oyunun ilerleyen bölümlerinde ne boyutlara vardığının görsel olarak da anlaşılır olmasını istedik.

blank R – Ezeli Patlama

ÖNEMLİ OLAN İŞLEVİ ZATEN Atış genişliği artık Veigar’ın yetenek gücüne göre artış gösteriyor

blank

Xin Zhao

W’nun YG Oranı düştü.

Hatırlar mısınız, bir zamanlar yetenek gücü kastığında neredeyse ölümsüz hale gelen (ultisini kullanmadığı halde) bir Tryndamere vardı. İşte ona benzer bir durum Xin Zhao için de geçerli. Nihayetinde yetenek gücünü biraz arttırdıktan sonra Mundo?dan daha fazla iyileşme potansiyeline sahip olması pek de mantıklı değildi.

blank W – Savaş Narası

ORAN 0,7 yetenek gücü ? 0,5 yetenek gücü

blank

Zilean

Kombo yapacağım derken göz çıkaran arkadaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak istedik.

blank W – Başa Sar

ZİYAN OLMASIN Zilean’ın Q – Saatli Bomba ve E – Zamanı Bük yeteneklerinin ikisi birden bekleme süresinde değilse, Başa Sar kullanım dışı olacak.

Pulsefire Ezreal

Pulsefire Ezreal’ın temel şampiyon haline nazaran daha yavaş ve uyuşuk kaldığını bizlere ileten oyuncularımıza teşekkürü bir borç biliriz. Bu sıkıntı ile ilgili gerekli teknik düzeltmeleri yaptık.

Genel

PULSEFIRE YAZILIM GÜNCELLEMESİ YAPILDI Pulsefire Ezreal’ın normal saldırı animasyonu ile normal saldırı görsel efektlerindeki aksaklıklar giderildi

blank Q – Gizemli Atış

ZAMANINDA ATIŞ Gizemli Atış’ın yetenek kullanma animasyonu daha anlık tepki verecek şekilde düzeltildi