Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain Tester’ı Konuştu!

Bildiğiniz gibi artık Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain’in çıkışına sayılı günler kaldı. Yapım hakkında gelen haber ve videoların sayısı da elbette buna bağlı olarak iyice artmış durumda. Şimdiyse yapımla ilgili en çok merak edilen sorular yanıtlanmış oldu.

MGS YouTube yorumcusu ve Metal Gear Informer isimli sitenin kurucusu olan “YongYea” isimli kullanıcı, Twitter üzerinden oldukça önemli açıklamalarda bulundu. YongYea’ya yöneltilen başlıca soruları ve yanıtlarını aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain’in uzunluğu ne olacak?

Soruya yanıt olarak, bu süreden tam olarak emin olamadığını ama ortalama 8 saat oynamasına rağmen yalnızca oyunun %5’ini tamamlayabildiğini söyleyen kullanıcı, ayrıca yapımda çok fazla hikayenin bulunduğunu ve bunları tamamlamak için gerçekten çok uzun bir süreye ihtiyaç duyulacağını belirtti.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain’in oynanışını Ground Zeroes ile karşılaştırabilir misin?

YongYae bu soruya ise, her şeyin daha iyi ve daha rafine edilmiş bir halde olduğu yanıtını verdi. Ayrıca, çok daha özgür, açık uçlu ve daha çok özelliğe sahip durumda olduğunu da sözlerine ekledi.

Oyunun seni en çok etkileyen yönü ne oldu?

Verdiğini yanıta bakılırsa, YongYae’yi en çok etkileyen şey yapımın “mükemmel” olarak nitelendirdiği müzikleri olmuş.

Oyunda sevmediğin tek bir şeyi söyleyebilir misin?

Bu soruyu, uzak mesafeli yerlere gitmenin bazen zorlayıcı olduğunu söyleyerek yanıtlayan YongYae, ayrıca helikopter beklemenin ve sizi istediğiniz yere indirmesinin uzunluğundan da bahsetti.

Oynadığın kadarıyla Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain yılın oyunu olmaya aday mı?

YongYae, sadece hastane sahnesinin bile bunun için yeterli bir neden olduğunu net bir şekilde vurgulamış durumda.

Ara sinematikler oyunda ne kadar yer kaplıyor, Snake bu sinematiklerde ne kadar etkili durumda? Keifer’in sesini yeterince duyabiliyor muyuz?

YongYae bu soruyu, ara sinematiklerin yapıma dağıtılmış durumda olduğunu ve kesinlikle her birinin muhteşem olduğunu özellikle vurguladı. Bunun dışında, Keifer’in sesini giriş ve kasetlerde bolca duyabileceğimizi ama bu ara sinematiklerde çok fazla konuşmadığını da sözlerine ekledi.

D-Horse’un kontrolleri nasıl? Red Dead Redemption’da olduğu kadar güzel mi?

Atın kontrolünün oldukça güzel bir hisse sahip olduğunu söyleyen YongYae, tüm oyunlarda bulunan en güzel at mekaniklerinin de The Phantom Pain’de olduğunu belirtti.

Peki yapay zeka ne durumda?

Evet, gizlilik – aksiyon oyunlarında belki de sorulması gereken en öneli sorulardan bir tanesi budur. YongYae bu soruyu, The Phantom Pain’e hazırlık olarak daha önceden Ground Zeroes’u oynadığını ve yapay zekanın Ground Zeroes’dan çok daha iyi bir halde olduğunu belirterek yanıtladı. Ayrıca yapay zekanın kesinlikle şakasının olmadığını da sözlerine ekledi.

Evet, tüm bu yanıtların ardından Metal Gear Solid hayranlarının heyecanı bir kademe daha yükselmiş gibi görünüyor. Son olarak Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain’in çıkış tarihi, PC, PS4, PS3, Xbox One ve Xbox 360 platformları için 1 Eylül olarak belirlendi.