Orcs Must Die! Unchained Açık Beta İlk Güncelleme Geldi

Başarılı bir açık beta startından sonra oyunu üç hafta içerisinde 1 milyonu aşkın oyuncu indirdi. Gameforge ve Geliştirici Robot Entertainment, Orcs Must Die! Unchained’in yeşil yaratıklarını “Arktik Prensin Yemini” ile buz gibi ölüme gönderiyor. Cellat’lar kale, liman ve kanyon kalelerine hücumlarında başarı elde edemediler ve şimdi şanslarını “Etrafı Sarılı”nın buzlu ve karlı türü olan yeni harita “Heyelan”da deneyecekler. Kahramanlar bahsi geçen heyelanın altında kalmaması için bu güncelleme sayesinde kahramanlara kutup ayısı “Tundra”yı ekleneck.

Kış çılgınlığı içerisindeki Tundra’nın yeteneklerini gösteren bir ön izleme için yeni kahraman fragmanı:

Dikkat Çığ!

Havaların ısınmaya başladığı ilkbaharın ortasında Orcs Must Die! Unchained’de Cellat’lar oyunculara hayatı dar etmek için buz gibi soğukta bir araya gelecek. Daha yüksek seviyeler için sadece kendi hasar türüne karşı dayanıklı olan yeni Buz ve Ateş Cellat’ları eklenmekle kalmadı iki Patron daha eklendi: “Kar Tanesi” ve “Buzdağı”. Bir yandan saldırgan Dişi Yeti rakiplerine ölümcül kar topları fırlatırken, öte yandan Buzdağı da buz büyüsünü kötüye kullananları cezalandıracak. Buna karşı oyunculara hayatta kalma modunda yeni kahraman Tundra destek olacak. Tundra ayıdaşlarıyla birlikte buz gibi soğuk “Heyelan” haritasında Akşam Hisarı’nı buza ve kara bürüyecek. Cellat’lar kış şartlarına hızlıca alışsalar da sevilen ölüm kutuları gerçek birer ölüm buzdolabına dönüşecek. Diğer taraftan yeni başlayanlar oyunun temel işleyişiyle ilgili kılavuzu okuyabilecek.

Bir kutup ayısı olmak istiyorum

Güçlü bir Kutup Ayısı olan Tundra, rahat gözüküyor olabilir ama kış güçlerine hakim. En şiddetli çatışmalarda bile soğukkanlı davranır ve asasını kullanarak yaklaşan Cellat ve düşman kahramanların

yakın dövüşte canına okuyacak. Verilen hasarın yanısıra her saldırıda Tundra’nın rakiplerinin soğuktan donma olanağı da olacak. Buz ve karın hükümdarı olarak yeni kahraman ellerini sıvazlayacak çünkü verdiği hasar donmuş rakiplerde daha yüksek olacak. Uzaktaki rakiplerde güvende olduklarını zannetmesinler: Tundra “Buz Patlaması” ile düşmanlarına üç buz mermi fırlatacak. Rakipleri yavaşlatan “Buz Duvarı” ve Cellat’ları anında yere mıhlayan diğer yeteneklerin yanı sıra Tundra “Çiğ” ile kışın güçlerini kullanıp rakiplerini ezip geçen devasa bir kar topuna dönüştürecek.

“ARKTİK PRENSİN YEMİNİ”ndeki en önemli yeniliklere toplu bakış:

? Yeni PvE haritası “Heyelan”
? Bir oynanabilen kahraman daha: Tundra
? Daha yüksek seviyeler için Buz ve Ateş Cellat’ları
? İki yeni Patron: Kar Tanesi ve Buzdağı
? Yeni başlangıç kılavuzu

“Hayatta kal” oyun modunda yeni muharebe alanı: Çığ

Tundra ve Bozayılar Akşam Hisarı’nı davetsiz misafirlerden korumak için buz ve karla kapladı. Fakat Unchained’ler geçen zaman esnasında ne yazık ki soğuk iklime adapte oldu.

Yeni kahraman: Tundra

  • Kalıcı donma (pasif): Tundra’nın dondurduğu rakipler daha fazla hasar alır ve daha uzun bir süre dondurulmuş kalır. “Donmuş” konumundaki Cellat’lara +%100 hasar ve debuff süresi.
  • Buz Patlaması buz hasarı veren 3 hızlı buz mermisi atar.
  • Buz Duvarı: Tundra’nın önüne düşmanların yolunu kesen bir buz duvarı oluşturur. Duvar 5 saniye sonra erir.
  • Şimşek Buz: Küçük alandaki bütün düşmanları hemen donduran bir buz patlaması oluşturur.
  • Çığ: Tundra devasa bir kar topu haline gelir, hareket hızını yükseltir ve ezip geçtiği rakibe buz hasarı verir.
  • Benzersiz Tuzak Arktos’un Testeres: Rakip Cellat’ları bir buz kılıcı yararak geçer ve bu esnada buz hasarı verir. Düşmanlara “donmuş” durumunu ekler.

Örgücü’ler

Kayda Değer Çığ
“Çığ”ın süre kısıtlamasını kaldırır ve soğuma süresini %20 kısaltır.
Çatlak Buz
Donmuş rakiplere +%25 hasar.
Donmuş Bilgelik
“Kalıcı Donma” şimdi “Arktos’un testeresini” etkiler ve bu tuzağın hasarını %50 artırır.
Donmuş Aura
Tundra’ya isabet eden yakın savaş saldırısı rakibi 3 saniyeliğine %30 yavaşlatır. Sadece 20 saniyede bir belirir.
Kar Topu
“Çığ” ile +%20 hasar. “Çığ” etkinken hız ve hareketlilik artar.
Buz Gibi Soğuk Silahlar
“Buz Duvarı’nı” geçen Tundra veya bir müttefik birincil saldırı için 4 saniyeliğine +%20 buz hasarı bonusu alır.
Derin Donmuş
“Kalıcı Donma”nın tetiklediği “Donmuş” debuff’ının süresi %25 artar.
Ezip Geçen Son
Tundra çığın altından çıktığı an, “Çığ” alan hasarı verir.
Buz Saçaklaırnın Saldırısı
“Buz Patlaması” fazladan 1 buz mermisi sıkar.
Toplaşmış Toz
“Çığ” etkinken hasar +%40 azalır.
Tahripçi Buz Saçakları
“Buz Patlaması”nın her buz mermisi küçük bir alanda %50 hasar verir.
Buz Zırhı
“Şimşek Buzu” tarafından vurulan müttefik kahramanlar 7 saniyeliğine toplam hayat puanlarının %35 kadarını koruyan bir kalkan edinir.

 

“Temel Bilgiler” Kılavuzu

  • Temel Bilgiler konusunu içeren ve isteğe bağlı yeni bir kılavuz eklendi. Bu kılavuzda oyunculara temel kullanım bilgileri öğretilir.

 

KA

  • İstatistikleri gösteren pencerede bir karşılaşma sonrasında oyuncular fareyi ödüllerin üzerine getirdiğinde artık daha fazla ayrıntı içeren başka bir pencere daha belirir.
  • Oyuncu ekranı tamamen yenilendi.
  • Yerleştirilmek üzere bir tuzak seçildiğinde artık otomatikman ait olduğu araç ipucu belirir.

Hayatta kal

  • Daha yüksek seviyelerde fazladan Buz ve Ateş Cellat’ları eklendi. Bu Cellat’lar kendi hasar türlerine karşı daha dayanıklılar.
  • Rakip bot kahramanları artık farklı görünüme büründü.
  • Bazı muharebe alanlarında zorluk derecesi uyarlandı.
  • Muharebe alanları artık bariyerlerle kuşatıldı ki oyuncular oyun alanından çıkmaya kalkışmasın. Bundan sonra oyun alanından çıkanlar daha çabuk hasar alır.

“Hayatta kal” oyun modunda yeni Patron’lar.

  • Kar Tanesi
    Yeti’ler “Çığ”daki buz gibi havalardan hoşnut olduklarından o bölgeye yerleşti. En meşhurları arasında ıslah olmaz Dişi Yeti, Kar Tanesi yer alır. Sinirlendiğinde rakiplerini ölümcül kar toplarının içine alır. Onunla karşılaşıldığında hemen toz olmalı.
  • Buz Dağı Buz Lordu
    Buzla kaplı “Heyelan” bölgesi Buz Dağı Buz Lordu’nu kendine çekti. Kendisi buz büyüsüne hakim olmayanların peşinde olan açık gözlü bir Buz Elementeridir. Unchained’lerin artık buz büyüsüne hakim olmalarından hiç hoşnut değil.

Genel

  • Tuzak yakınlarında hayat puanları veya mana yenilenmeleri kazandıran özellikler %20 güçlendirildi.
  • +%5 hareket hızı kazandıran ikincil özellik efektleri artık sadece +%2,5 kazandırır.
  • Bekçi yakınlarında hayat puanları veya mana yenilenmeleri kazandıran özellikler uyarlandı. Yenilenmenin etkili olabilmesi için yakınlarda hiçbir rakip kahraman bulunmamalı.
  • 4 yıldızlı botlar artık daha zayıf.

Unchained Kalesi

  • Görüşü engellemek için dış hata ağaçlar eklendi.

Oziel

  • Manası 190’dan 205’e yükseltildi.
  • Ruh başına 0.5 mana alır (önceden 1 manaydı).
  • Oziel şimdi 350’ye kadar yığından faydalanıyor (önceden limit 200’deydi).
  • Oziel bir oyuncunun her ölümü ve her asisti başına 20 yığın topluyor (önceden her mağlup edilen oyuncu başına 10’du).
  • “Uğursuz Toprak” artık ruh yığını sağlamaz.
  • “Korkunç Dalga” 3 yığın sonra biter.
  • Daha kolay isabet etmesi için “Korkunç Dalga”nın mermi çarpması %25 yükseldi.
  • “Musallat Olan Hayaletler” artık alan hasarı vermez.
  • “Musallat Olan Hayaletler” daha hızlı ve hareket halindeyken etkinleştirilebilir.
  • “Musallat Olan Hayaletler”in süresi 20’den 10 saniyeye düşürüldü.
  • “Musallat Olan Hayaletler” sihri artık aynı oyuncuya 1,25 saniye sonra (önceden 2 saniye sonra) yeniden uygulanabilir.
  • Örgücü geliştirmesi (basamak 1) “Daha vampirce” artık %10 ek hayat emişi kazandırır (önceden %15).
  • Örgücü geliştirmesi (basamak 2) “Hasat Ustası”nın yerini Örgücü (basamak 3) “Posthume Kölelik” aldı.
Tasarımcıların notu: Oziel’de yapılan değişikliklerle hedeflediklerimiz:
1) İlk önce oyunculara Oziel’in ruh yığını toplama yeteneğine karşı savaşılması imkanını sunmak istedik. Oziel önceden güvenli bir şekilde hem oynayabiliyordu hem yığın toplayabiliyordu. Şimdiyse güçlenmek için çok daha fazla riske girmesi gerecek. Bu, ruğ yığını toplarken rakiplerinin onu daha kolayca engelleyebileceği anlamına gelir. Bu değişiklik Oziel’i zayıflatmak için değil aksine oyunu daha heyecanlı hale getirmek için yapıldı. Riskli manevralarının karşılığında ödüllendirilmeli ama aynı zamanda rakiplerine de ona karşı savaşma imkanı verilmeli.
2) Ayrıca onun temel yeteneklerini kolaylaştırmak istedik. Oziel’in yetenekleri bayağı karmaşıktı ve birçok oyuncu onun ikincil efektlerinden bihaberdi.
3) Onun toplam hasarını değil de patlama hasarını azaltmak istedik. Oziel’in patlaması olağanüstü güçte olabiliyordu. Şimdi de hala çok güçlü ama hasarının bir kısmı sürekli hasara dönüştürüldü. Bu şekilde ona karşı daha başarılı oynanması sağlanmak istendi.
4) Son olarak Oziel olarak oynamayı geliştirmek istedik. “Musallat Olan Hayaletler”in etkinleştirme süresi uzundu ve “Korkunç Dalga” ile isabet ettirmek çok zordu.

Zoey

  • “Kitap Gürzü”nün hasarı 60’dan 20’ye düşürüldü.
  • -“Kaotik Patlama”nın hasarı 115’den 105’e düşürüldü.
  • Zoey’in mükemmel yeteneğinin örgücü geliştirmesi (basamak 4) soğuma süresini artık kısaltmaz. Bunun yerine kasırga efekti güçlendirilir.
Tasarımcıların notu: Bu değişikliği Zoey’in yakın dövüş kahramanlarına karşı patlama hasarının yüksek olmasından dolayı yaptık. Ayrıca Zoey ilerleyen oyun akışında tüm bir dalgayı yok edemeyecek.

Arkan Bovling Topu

  • Artık oyun başına 4 tuzakla sınırlı (önceden 6).

Arkan Phaser

  • Artık 9 kere etkinleştirilebilir (önceden 10 kere).

Yıldırımsavar

  • Hasar 95’den 85’e düşürüldü.

Elektrikli Cızırtıcı

  • Hasar 320’den 350’e yükseltildi.

Büyülü Bariyerler

  • Büyülü bariyerlerin hayat puanları oyun modu “hayatta kal”da %20-40 düşürüldü.
  • Son bariyerlerin hayat puanları oyun modu “Fetih”de %15 düşürüldü.

Hata düzeltimi

  • “Arkan Bomba” ve “Arkan Baloncuk Üfleyici” etkinleştirildiğinde ne mana ne de soğuma süresi harcanır.
  • Bir müttefiğe isabet edildiğinde çalınan sesdeki hata düzeltildi.
  • Dobbin’in “Yeraltındaki Kestirme”si ve Cygnus’un “Rift Parçası” artık geçersiz bir bölgede başlanamaz.
  • Oyundaki bazı sallantılar düzeltildi.
  • Eşleştirmede çevrimdışı oyuncuları düzgün görüntülemeyen hata düzeltildi.
  • Bir silahın otomatik seçiminin yapılamadığı hata düzeltildi. Oyuncular artık bir tuzak seçtiğinde ve tıkladığında silah yeniden seçilir.
  • Bir karşılaşmaya bağlanmak isteyen oyuncuların süre limiti uzatıldı.
  • Unchained’in etkinleştirme seslerinin arka arkaya çok defa çalınması hatası düzeltildi.
  • Birçok araç ipucu düzeltildi.
  • Bir kısım grup hatası daha düzeltildi.

Güncellemenin içeriğiyle ilgili ayrıntılı bilgiler için: http://board.omd.gameforge.com/index.php/Thread/4950-1-1-YAMASI?-ARKTİK-PRENSİN-YEMİNİ/