blank

Street Fighter V İnceleme

Street Fighter pek çok türün meraklısı olan oyuncu için kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi dövüş oyunu serisidir. Piyasada bulunan diğer dövüş oyunlarına nazaran daha karmaşık ve zamanlamaya dayalı oyun yapısı, karakterleri ve hikayesi ile her zaman dikkat çeken Street Fighter oyunları son yıllarda oldukça geri planda kalmıştı.

Bildiğiniz gibi en son piyasaya sürülen Street Fighter IV?ün ardından, Capcom yeni bir Street Fighter oyunu geliştirmek yerine sürekli olarak bu yapımın farklı varyasyonlarını oyuncuların beğenisine sunuyordu. Ultra Street Fighter IV, Super Street Fighter IV gibi isimlerle piyasaya sürülen bu yapımlar, serinin hayranları tarafından her ne kadar ilgi görüyor olsa da artık yeni bir oyunun, Street Fighter V?in piyasaya sürülme vakti de gelmişti!

Uzun bir bekleyişin ardından Street Fighter V duyurusu Capcom tarafından resmi olarak 2014 yılında geldi. Burada bulunan ilginç durum ise yapımın sadece PC ve PS4 platformları için piyasaya sürülecek olmasıydı. Capcom serinin yeni oyununda Xbox platformunu adeta görmezden gelmişti ve bu da doğal olarak konsolun sahiplerini oldukça rahatsız etmişti. İşin daha da ilginç yanı ise oyuna sahip olan PC ve PS4 kullanıcıları karşılıklı bir şekilde, oyunun çapraz platform özelliği sayesinde oynayabileceklerdi.

Aradan geçen yaklaşık bir buçuk yılın ardından sonunda Street Fighter V piyasadaki yerini kısa bir süre önce aldı. Peki Street Fighter V, oyuncuların yıllardır beklediklerine değecek kalitede bir yapım olabildi mi? Dahası, serinin namını sürdürmeyi başarabilecek mi? İşte tüm bu konulara incelememizde detaylı bir şekilde değineceğiz.

Ah7j4CLtdxDl.878x0.Z-Z96KYq

Eski Yüzler Yeni Oyunda

Öncelikle belirtmek isterim ki Street Fighter V, sanırım şu ana kadar gördüğüm en zayıf hikayeye sahip Street Fighter oyunu olmuş? Bu gerçekten de bu tür bir oyunda hikaye arayan kullanıcıları ve özellikle serinin hayanlarını derinden üzecek bir mesele. Oyun genel olarak sanki biraz fazla aceleye gelmiş, yıllardır değil de sadece bir kaç aydır geliştiriliyormuş izlenimini sık sık oyunculara yansıtıyor.

Oyunun sahip olduğu hikaye aslında tam olarak bağlantılı bir hikaye bile değil? Yapımda bulunan toplam 16 karakterin sadece iki üç bölümlük dövüşlerini konu alıyor. Evet, karakter sayısıyla da ilgili olarak birazdan detaylı bir şekilde konuşacağız. Bu karakter hikayelerini tamamladığınız zaman karakterleriniz için yeni kostümler, renkler vs. gibi basit şeylere de sahip olabiliyorsunuz. Fakat yapımın hikaye zayıflığı tüm bunlarla da sınırlı kalmıyor! En azından elle tutulur veya Street Fighter IV?de olduğu kalite de hikaye sinematiklerini oyuna ekleseydin ey Capcom! Hikaye sinematiklerinde kullanılan çizimler (evet herhangi bir video söz konusu değil) adeta resim yapmaya yeni başlamış birilerine emanet edilmiş izlenimini bol bol oyunculara sunuyor. Demin de bahsetmiş olduğum gibi oyun sanki yarım ve daha test aşamasındayken piyasaya sürülmüş gibi bir imaj sergiliyor?

Evet, şimdi gelelim oyunun içeriklerine ve bizlere sunduğu yeni özelliklere. Aslına bakarsak yapımda öyle ahım şahım büyük yeniliklikler söz konusu değil. Bu durum aslına bakarsak oldukça normal, sonuçta bu tarz oyunlarda büyük değişiklikler yapmak veya yeni oyun mekanikleri eklemek serinin hayranlarını her zaman için rahatsız eden şeylerin başında gelmektedir. Genel olarak oynanışta karakter dengelemeleri, yeni bir aksiyon barı ve değiştirilmiş kombolar dışında pek bir şey yok. Karakterlere baktığımız zaman ise demin de belirtmiş olduğum gibi 16 tane dövüşçü oyuncuların beğenisine sunulmuş durumda. Bunları; Birdie, Cammy White, Charlie Nash, Chun-Li, Dhalsim, F.A.N.G., Karin Kanzuki, Ken Masters, Laura Matsuda, M. Bison, Necalli, R. Mika, Rashid, Ryu, Vega ve Zangief olarak sıralandırabiliriz. İsimlerden de fark edebileceğiniz üzere en son yıllar önce görmüş olduğumuz veya tamamen yeni dövüşçüler de Street Fighter V ile birlikte oyuncuların karşısına çıkmış durumda. Burada esas rahatsız edici nokta ise, oyuncuların yıllardır seride görmeye alışmış olduğu ve oyunun adeta bel kemiği haline gelmiş olan dövüşçülerin oyundan çıkartılmış olması. 2016 yılı içerisinde, Alex, Balrog, Guile, Ibuki, Juri, Urien isimli dövüşçüler oyuna dahil olacak. Bu dövüşçüleri açmak içinse ya para vermeniz gerekecek (season pass sahibi olan kullanıcılar için geçerli değil) ya da oyun içi biriktirdiğiniz puanları harcamanız gerekecek. Bu arada belirtmeden geçmek istemiyorum, oyunda artık yeni karakterler için Ultra, Super, Über gibi isimli eklentiler oyunculara sunulmayacak (sonunda!).

street-fighter-v-screen-01-ps4-us-15jun15

Nerede O Eski Oyun Modları!

Street Fighter V, gerçekten de tamamlanmamış bir oyun! Bunu az sonra zaten sizler de çok net bir şekilde anlayacaksınızdır diye düşünüyorum. Oyunda Tutorial, Character Story Mode, Survival Mode, Training Mode, Network Battle ve Capcom Fighters Network adında sadece beş tane mod bulunmakta. Nerede o zamana karşı yarışlar, nerede o meydan okumalar Capcom?!

Bu modlardan sırayla bahsetmek gerekirse, Tutorial zaten bildiğiniz gibi eğitim bölümü. Aslında Tutorial bile çok üstün körü ve basit bir şekilde hazırlanmış, en azından farklı karakterlerle eğitim aşamasını tamamlayabilsek güzel olabilirdi. Character Story Mode?a zaten az önce de değnmiştik. Survival Mode?da ise oyuna başlamadan önce bir zorluk seviyesi belirliyorsunuz ve sonsuza kadar sürebilecek bir dövüşe dalıyorsunuz. Training Mode?da ise her zaman alışmış olduğumuz gibi dilediğiniz gibi seçtiğiniz dövüşçüyü test edebiliyorsunuz. Network Battle ve Capcom Fighter Network ise isimlerinden de belli olduğu gibi oyunda bulunan çevrimiçi dövüşleri oluşturuyor.

Eh şimdi bu kadar içerik eklikliği, hikayenin zayıflığından falan bahsettikten sonra ?Sonuçta önemli olan çevrimiçi dövüşler!? diyen okurlarımızın seslerini duyabiliyor gibiyim. Bu konuda oyun kesinlikle gayet güzel bir iş çıkartıyor demek yanlış olmayacaktır. Her ne kadar çıkışının ardından uzun bir süre yaşanan oyuncu bulma ve sunucu problemleri olsa da aradan geçen zamanda Capcom bu durumu olabildiğince stabil bir hale getirmeyi başardı. Çevrimiçi modlarda sadece ısınmak için yapabileceğiniz maçların yanı sıra elbette ki dereceli maçlar da size sunulan seçenekler arasında. Zaten Street Fighter oyuncularının büyük bölümü yapımı çevrimiçi modlarından dolayı uzun süre oynamaya devam ediyor ve oyun da size bunu sağlayacak içeriği fazlasıyla yerine getirmeyi başarıyor.

Not: Yapımda şuan için tüm Arcade Stick?ler desteklenir durumda değil, yapıma gelecek olan güncellemeler ile bu destek sunulacak ama o zamana kadar ?x360ce? gibi emulatörler yardımıyla bu sorununuzu ortadan kaldırabilirsiniz. Zaten bu konuyla ilgili açıklama da Capcom?dan resmi olarak gelmiş bulunmakta, bu tür bir emulatörü kullanmanız herhangi bir risk taşımıyor.

19473473242_3cd7cb73fe_b

Görsellik ve Sesler

Görsel anlamda bizlere fazlasıyla kaliteli ve detaylı bir dövüş oyunu sunmayı başaran Street Fighter V, Unreal Engine 4 grafik motorunu kullanıyor. Motorun tüm özelliklerinden faydalanabildiğini tam olarak söylemek zor olsa da karakterlerin modellemeleri, çevre modellemeleri ve bir kaç fizik efekti görselliğin oyuncular adına fazlasıyla tatmin edici olmasını sağlıyor.

Müzikler konusunda da Street Fighter V, serinin her oyununda olduğu gibi oldukça başarılı. Özellikle Rashid ve Ken?in kendine özel müzikleri muazzam olmuş diyebilirim. Aynı müzik kalitesi oyundaki seslere de yansımış durumda. Hele bir de karakterlerin seslendirmelerini İngilizce?den Japonca?ya çevirdiğiniz zaman tadından yenmiyor.

 

[review]