The Division Rehberi Bölüm 1: Karakter Yapılandırma

Merhaba sevgili Turkish Player okuyucuları, yakın zaman önce çıkışını gerçekleştiren ve inanılmaz bir heyecan yaratan Tom Clancy?s The Division için rehber niteliğinde bir yazıyla karşınızdayız.

Öncelikle konuya geçmeden önce bu rehberlerin seri halinde devam edeceğini ve The Division hakkında merak edebileceğiniz ya da bilmeniz gereken her şeyi sizlere sunmaya çalışacağız. Bu rehberlerden ilki ise oyundaki karakter yapılandırma/geliştirmeyle ilgili olacak.

the-division-inceleme-playstore-satin-al-indirim-rehber-karakter-video-silah-mmorpg

Bildiğiniz gibi The Division oyunculara oldukça özgür ve detaylı bir karakter yapılandırma sistemi sunuyor. Durum bu olunca pek çok oyuncunun, özellikle MMORPG türüne henüz yeni başlamış olan oyuncuların kafası oldukça karışıyor. Peki The Division?da karakter yapılandırırken nelere dikkat etmek gerekiyor? Dilerseniz artık yavaştan yazımıza geçelim.

The Division incelemesinde de bahsettiğim gibi karakterimizin aldığı özellikler aslında pek çok şeye bağlı bir durumda çalışmakta. Ekipmanlardan aldığınız özellikler, kabiliyetlerden aldığınız özellikler, yetenek ağacından aldığınız özellikler ve silahınızı özelleştirmeniz, sizin oyunda nasıl bir karaktere sahip olacağınızı da netleştiriyor diyebiliriz. İşte bu konuda oyuncuların bazı önemli noktalara biraz daha dikkat etmesi gerekiyor. Yapım oyunculara her ne kadar geniş bir özgürlük, kendine özel ajanı yaratma fırsatı sunuyor olsa da her MMORPG?de olduğu gibi burada da bazı kalıplaşmış durumlar söz konusu. Bunlara dikkat ettiğiniz zaman, gerek PvE ve gerekse PvP?de oldukça sağlam bir karaktere sahip olabiliyorsunuz.

original

Dilerseniz öncelikle oyunun PvE bölümünden başlayalım. Aynı zamanda bu rehberin oyun sonu, yani 30. seviyeye ulaşmanızdan sonrasına ağırlık vereceğini hatırlatmak isterim. PvE?de 30. seviyeye ulaşmanızın ardından yapabileceğiniz şeyler aslında oldukça kısıtlı görünebilir. Aslında bakarsak sadece görünmekle de kalmıyor, durum gerçekten de böyle ama sonuçta bir MMORPG ve türdeki tüm oyunlarda genelde bu durum söz konusudur. Yapabilecekleriniz genel olarak günlük görev ya da meydan okumaları tamamlamak ya da daha önceden tamamladığınız zindanları yüksek zorluk seviyesinde tekrarlamak üzerine olacak. Özellikle 30. seviyeden bu yüksek zorluk seviyesine sahip zindanlar oyunculara gerçekten de zorlu anlar yaşatmayı başarıyor. Elbette sağlam ekipmanlara sahip oyuncular ise bu konudan ekipmanı olmayan oyunculardan daha az etkileniyor ama dilerseniz biz durumu ortalama ekipmanlara sahip oyunculara göre düşünelim.

Gerek günlük görev, gerekse zindanları rahat bir biçimde tamamlayabilmek adına öncelikle sahip olduğunuz karakter özelliklerini dengede tutmak oldukça önemli. Yine incelememizden de hatırlayabileceğniz gibi karakterimizin üç farklı değeri söz konusu. Bunları; anlık hasar, sağlık ve yetenek gücü olarak sıralayabiliriz. Anlık hasar zaten adından da anlaşılacağı üzere, MMORPG?lerde ?DPS (Damage Per Second)? olarak geçen sistemin adıdır. Sahip olduğunuz silaha bağlı olarak karakter hasarınız da buna bağlı bir şekilde arıtıyor. Aynı hasara sahip düşük ateşleme hızına sahip bir silah ile daha yüksek ateşleme hızına sahip bir silahı karşılaştırdığınız zaman, ateş hızı yüksek olan doğal olarak size daha fazla DPS sunacaktır. Elbette bunun da bir bedeli olacak değil mi? Böyle bir silahın tepme seviyesi ve doğal olarak menzili de diğerine göre ciddi anlamda azalmakta maalesef. Fakat üzülmenize gerek yok! Çünkü silahlarınıza yapacağınız modifikasyonlar ile bunu minimuma indirebilirsiniz ya da daha kısa mesafeden etkili bir şekilde oynamayı göze alarak silahı daha öldürücü bir hale de getirebilirsiniz. Tüm bunlar tamamen sizin seçiminize kalmış durumda. Özellikle zorluk seviyesi yüksek zindanlar yapan oyuncuların mutlaka ama mutlaka tüm değerlerini gözden geçirmesi gerekiyor. Aynı diğer MMORPG?lerde olduğu gibi aslında burada da en sağlam takımlar, ?Holy Trinity? sisteminin bulunduğu takımlar oluyor. Daha önceden MMORPG deneyimi olan okuyucularımız şuan zaten ne söylemek istediği anlamışlardır fakat yine de durumu dilerseniz kısaca özetleyeyim. Holy Trinity adıyla anılan sistem, takımda Tank, Healer ve DPS karakterlerinin yer almasıdır. Özellikle zindan/raid sistemini sağlam bir şekilde oturtmuş olan tüm MMORPG?lerde bu sistem mutlaka bulunmaktadır ve bulunmak da zorundadır. Aksi taktirde sürekli bir kaos ortamı oyuna hakim olacaktır.

the_division_new

İşte The Division?da da bu sistem gerçekten önemli. Sadece DPS ağırlıklı oynayıp, zırh, sağlık ve hatta teknoloji gücü seviyesi düşük olan takımlar ciddi olarak problem çekmete. Eh elbette bu tür takımların da görevi başarıyla tamamlaması oldukça muhtemel bir durumdur fakat bu sefer her bir oyuncunun kendisini daha kontrollü şekilde oynaması gerekmektedir. Özlelikle konu The Division?da zindanlar olduğu zaman sağlık değeri gerçekten çok önemli bir hal alıyor. Sonuçta DPS burada bulunan oyuncu sayısından dolayı bir şekilde hallediliyor ama sağlık ve teknoloji gücü gibi şeylere maalesef bir çare bulunamıyor. Sürekli olarak iki mermide yere düşüp, takım arkadaşlarınızı zor duruma soktuktan sonra DPS değerinizin de pek önemi kalmıyor açıkçası.

Sağlık değerinin ardından, teknoloji gücü ya da değeri de yine önemli bir hale geliyor. Çünkü karakterinize seçmiş olduğunuz kabiliyetler tamamen bu değer üzerinden çalışıyor. Örneğin sizin kendi veya takım arkadaşlarınızın sağlığını toparlamak adına kullandığınız ilk yardım yeteneği, düşük bir teknoloji gücüyle tamamen anlamsız kalıyor ya da yine aynı şekilde kullandığınız bir yapışkan patlayıcı düşmanların canını bile oynatmayacak seviyede bir hasar sağlıyor.

Tüm bunları toparladığınız ekipmanlarla kendiniz de rahatlıkla deneyebilirsiniz. Mutlaka ama mutlaka kendinize uygun olduğunu düşündüğünüz yüksek kalite bir ekipman bulduktan sonra, bir önceki başka değer ağırlıklı olan ekipmanı atmayın/satmayın. Yerine göre bu ekipmanlar arasında geçiş yapmanız, size ve takımınıza ciddi avantajlar sağlayacaktır.

the-division-inceleme-playstore-satin-al-indirim-rehber-karakter-video-silah-mmorpg

PvE?de geçerli olan tüm bu bilgiler aslında bakarsa PvP?de yani Dark Zone?da da geçerli durumda ama elbette bazı ufak değişikliklerle. Konu The Division?da PvP olduğu zaman iki tür oyuncu vardır, ofansif ve defansif. Ofansif oynamayı seçen oyuncular genellikle yüksek DPS veya teknoloji gücüne sahip olup, can değeri ve zırh değeri düşük kalan oyunculardır. Defansif olanlar ise bunun tam tersi demek oldukça doğru olacaktır. Burada işte seçim tamamen size kalıyor, hangi türde bir oyunculuk tecrübesi yaşamak istiyorsanız ekipmanlarınızı ona göre toparlamanız ve sahip olduğunuz DZ parasını da ona göre harcamanız gerekmektedir. Konu DZ olduğu zaman ilk etapta her oyuncuya hasar yüksekliği cazip gelecektir fakat unutmayın ki çok vurmanız, bir kaç mermiyle ölmenizden daha önemli değil. Bir takım içerisinde onuyorsanız belki herkesin bir rolü olması mantıklıdır ama özellikle tek başına oynayan oyuncuların bunlara daha çok özen göstermesi gerekmektedir. Sadece can, zırh ve teknoloji gücüne yüklenip, hasar olarak diğer oyunculardan oldukça geride kalmasına rağmen koca bir partiyi tek başına indiren oyuncular DZ?da söz konusu durumda.

TCTD_News_PostLaunchReveal_236582

Söylemiş olduğum gibi, The Division oyuncuya bu tür konularda oldukça fazla seçim şansı sunan bir yapım. Sadece genel değerler değil, elbette yapmış olduğunuz kabiliyet ve yetenek seçimleri de doğrudan sizin oynayışınıza etki edecektir. Size en uygun olan karakter yapılandırmasını çözdükten sonra ise yapımdan çok daha fazla keyif alacağınıza emin olabilirsiniz. Bir sonraki The Division yazısında görüşmek üzere, hepinize bol oyunlu günler dilerim.